۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

آلترناتیوی برای گودر

گودر مُرد، عزا گرفتیم و روضه خوندیم، با وجود اینکه هر جمعه به ما یاد آوری میشه که "چاره جز اینه که ناله شبگیر کنیم".

خلاصه بگم که هنگام عزاداری ما، یک "طرفدار افراطی گودر" به فکر ساخت جایگزینی برای گودر شد که فعلن اسمش Hive Minded قراره بشه. جزئیات بیشتر را می تونید در The Atlantic Wire بخونید.

***
برای کسانی که جزئیات بیشتری در مورد آلترناتیوها می خواهند بدونن هم چن جمله ای می نویسم:

یک - در روزهای اخیر چند دقیقه ای را صرف جستجوی آلترناتیوهای گودر کردم. چندصد تایی وجود داشتند، اونایی را که من امتحان کردم و محبوب تر هستن یک سری امکاناتی را که برای "ما" ایرانیا مهم هست را نداشتند. مثلن در خیلی هاشون امکان کامنت گذاری نیست یا اگر هست در گوگل پلاس هست که این کار را گودر هم می تونه بکنه.البته من خیلی تنبلی کردم و با همه این "فید ریدر ها" آشنا نیستم.

دو- این گودر جدیدی که قرارِ باز بشه قرارِ حتی از گودر هم بهتر باشه! این را آتلانتیک وایر میگه البته. کسی که می خواد راهش بندازه البته میگه هدفش اینه که مثل گودر کار کنه. 

سه - البته که از ایرانیا هم در مقاله آتلانتیک وایر یاد شده. مگه میشه در جهان اتفاقی بیفته و از ایرانیهای آزادی خواه نامی برده نشه؟ طراح جایگزین گودر گفته تمام تلاش خودش را می کنه که این سایت مثل تویتر حک نشه و مردم بتونن از حکومتشون در امان باشن. 

چهار- فعلن این آقا (فرنسیس) می خواد پول سرورها را از جیب خودش بده و البته یک عده هم گفتن حمایت مالیش می کنن و چون از شغل فعلیش راضی هست  هدف اقتصادی نداره. فقط در صورتی یه بیزنس باز می کنه که برای در آمد خرج سرورهاش مجبور باشه. البته این ها ادعای فرنسیس هستن. راست یا دروغش به من ربطی نداره!
پنجم - من از ایشان از طریق تویتر پرسیدم که آیا این جایگزین گودر به فکر خطوط غیر لاتین هم هست یا نه که البته هنوز جواب داده، ولی فکر کنم به این موضوع واقف باشه. اگر مایلید حمایت کنید. 

ششم - همین دیگه. یک نفس راحت و عمیق بکشید و منتظر باشید.

Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر