۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

بازتاب متفاوت دو شلاق زنی - اصلاح طلبان از رضا پهلوی یاد بگیرند

منصور فرجی، زندانی سیاسی شلاق خورد! این یک خبر جدید نیست. خبر مربوط می شود به 14 مرداد. عکس ها نشان می دهند که او نه نمادین، بلکه بد جوری شلاق خورد (اینجا می توانید ببینید، چون دلخراشند در وبلاگ نمی گذارم). 

نمی دانم شما این خبر را خوانده بودید یا نه؟ بازتاب گسترده ای نداشت. من خودم خبر را چند روز پیش در وبلاگ انگلیسی زبان "نامه های ایرانی" خواندم که بازتاب دو شلاق خوری را در یک جمله کوتاه مقایسه کرده بود.
آیا بازتاب گسترده شلاق خوری سمیه توحیدلو اتفاقی بود؟ یا بازتاب کمِ منصور فرجی دلیلی داشت به نام عضویت در جبهه دموکراتیک و همکاری با جبهه متحد دانشگاهی و نه اصلاح طلبِ دوم خردادی؟ یا اینکه قبل از انتخابات دستگیر شده بود؟ 

امیدوارم که اتفاقی بوده باشد (که البته کمی بد بینم). بد نبود اگر دست اندرکاران خبری اصلاح طلبان  (حداقل در این مورد خاص) از جوانب مثبت رضا پهلوی چیزی یاد می گرفتند . منظورم این نوشته (که شخصن این نوشته را خیلی مثبت ارزیابی می کنم)  او در وبلاگش است:
"در بین پیام های ارسالی مربوط به خبر شلاق نمادین به قصد تحقیر یک شهروند ایرانی، به جملات تکان دهنده ایی همچون: " ایشان فعال ستاد آقای موسوی بوده یا عضو انجمن اسلامی است و یا طرز تفکر ایشان این چنین یا آن چنان بوده و صلاح نبوده است که از حقوق ایشان دفاع کنید ... " برخوردم !
مگر دفاع از حقوق بشر گزینشی است؟
برای دفاع از حقوق اولیه یک انسان نمی بایست عقیده وی را تفتیش کرد. [...]  شرط انصاف نیست که من قبل از رای دادن به یک لینک یا نوشتن مطلبی در دفاع از حقوق اولیه یک انسان، عقاید وی را جستجو و تفتیش کنم و تنها اگر شبیه من فکر می کرد از او دفاع کنم. من با اعتقاد راسخ به آزادی و دموکراسی، از حقوق انسانی هر شهروند ایرانی دفاع می کنم حتی اگر در عقاید با هم اختلاف نظر داشته باشیم."
خواهشن دست اندرکاران خبری اصلاح طلبان این نوشته را بگذارند به حساب یک نصیحت یا انتقاد دوستانه، چرا که به نفع خودشان خواهد بود: نه اعتماد افکار عمومی نسبت به ایشان کمتر خواهد شد و نه بسیاری از طرفدارشان را مجبور به سلطنت طلب شدن خواهند کرد!

از ما گفتن

Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر